Gastronoomiakonkursi Silverspoon 2018 finalistid selgunud!

PRESSITEADE / 18. October 2018

Pressiteade

18. oktoober 2018


Silverspoon 2018 konkursi kohtunike hääled on kokku loetud ning audiitorfirma PwC on välja selgitanud tänavused Silverspoon finalistid. Kategooriate finalistid kuulutati välja 18. oktoobril Promo Gastro stuudios.

Esmakordselt antakse sellel hooajal välja ka Silverspoon Meediaauhind. Hooaja iga kategooria võitjad kuulutatakse välja 9. novembril Lennusadamas toimuval pidulikul auhinnagalal.

2018. aasta Silverspoon hooaja finalistid selgitati järgnevates kategooriates:

  • Fine dining – Art Priori; Horisont; Mon Repos Peakoka korrus
  • Casual dining – Dominic; Gloria Veinikelder; Monaco; Parrot MiniBar
  • Parim Pererestoran – GOSPA; Rucola; Tulivee
  • Parim Eesti köök – Juur; Wicca; Ö
  • Parim Rahvusvaheline köök – Anno; Gianni; Moon
  • Parim Aasia köök –  Chedi; Haku; Villa Thai
  • Parim Kohvik –  Gianni Cafe; Hapsal Dietrich; Ugandi kohvik
  • Parim Gastropubi – Kolm Sibulat; Koma; Tabac
  • Parim Tänavatoit – Baojaam; Burger Kitchen Tänavagurmee; Kaja Pizza Köök

Parima peakoka tiitli nimel asuvad võistlustulle Martin Meikas ja Ranno Paukson restoranist Ö, Vladislav Djatšuk restoranist Mon Repos Peakoka korrus, Margo Paluoja restoranist Parrot MiniBar.

Parima teeninduse kategooria finalistid on Anno, Mon Repos Peakoka korrus ja Parrot MiniBar ning parim taimetoidu pakkuja finalistideks Kolm Sibulat, Parrot MiniBar ja Von Krahli Aed.

Esmakordselt annab Silverspoon tänavusel hooajal välja ka meediaauhinna, mille finalistideks on Aivar Hanson/Flavours of Estonia, Heidi Vihma/Äripäev, Ene Kaasik/KÖÖK, Martin Hanson/Maitsed, Delfi.

Konkursi läbiviimise sõltumatuse ja infoturbe eest vastutab audiitorfirma PwC. “Meile on Silverspooni konkursi toetamine auasjaks, kuna see vastab PwC põhiväärtusele suurendada ühiskonnas usaldust ning aitab ühtlasi tõsta Eesti restoranikultuuri. Kuigi oluliselt suurem osalejate hulk tähendas ka meile rohkem tööd, siis on puhas rõõm näha nii palju uusi tulijaid, kellest nii mõnigi jõudis konkursil finalistide hulka”, ütles PwC partner Lauri Past.

Silverspoon organisatsioon tunnustab ka sel hooajal parimaid noori kokki, viies läbi noortele, kuni 24 aastastele suunatud, noore koka võistlust. “Noortesse panustamine on äärmiselt oluline nii meie kui ka muudes sektorites. Noortele kokkadele on vaja väljundeid, mille abil nad saavad panustada enda arendamisse, omandada reaalseid kogemusi, nii võistluse enda kui ka praktikate kaudu”, sõnas Silverspoon tegevjuht Kristel Pentus.

Esmakordselt piloteerib Silverspoon sellest hooajast põnevat noore koka konkursi online ”reality show’d”, mida hakkab näitama Postimees online kanal alates 22. oktoobrist. Projekt sünnib koostöös Balti filmi – ja meedia kolledžiga. “Erinevalt TV3’e “Tähtede hõbelusikast”, kus tootmisprotsessi on kaasatud kogenud professionaalid, oleme Noore koka konkursi kajastamisel lähtunud ideest, et sellessaavad kaasa lüüa just noored meedia- ja filmitudengid, rõhutamaks noorte osatähtsust ja värsket vaadet HORECA valdkonna kajastamisele”, võttis noore koka projekti eestvedaja Andres Peets kokku.

Silverspooni 2018. aasta hooaja võitjad kuulutatakse välja 9. novembril Lennusadamas toimuval pidulikul auhinnagalal.

Galal ootab külalisi 4-käiguline hõrk Jaapanipärane menüü, kus pakutakse nii šampanjat kui ka spetsiaalselt roogade kõrvale sobitatud veinivalikut. Õhtusöögi autoriks on Silverspoon 2017 konkursi parim peakokk Shuichi Shiraichi, Jaapani restoranist Haku. Meelelahutust pakub alati särtsakas Daniel Levi Viinalass ja piduliku autasustamise tseremoonia viib läbi Andres Dvinjaninov.

Silverspoon 2018 konkursi korraldamist toetavad Selver, PwC, Bardinet SAS, Lipton, Liviko, Auto 100, Advokaadibüroo Sorainen, Tere AS, Santa Maria, Segers, Pernod Ricard Estonia, PROMO Cash & Carry, SHISHI, Lipton, Hellmann’s, Coca-Cola, Karisma Food, Lennusadam, Mobec AS, Stiilikanal, Tauno Kangro, Extrahaus, Trigon Dairy Farming, Tervise Catering, Fazer.


Silverspoon on Eesti gastronoomiakonkurss, mille eesmärk on väärtustada ja arendada toidukultuuri Eestis.

Silverspoon gastronoomaikonkursi korraldaja MTÜ Gastronomy Society of Estonia on pika ajalooga ühing, mis on edendanud ja tunnustanud Eesti gastronoomse maastiku saavutusi juba 2004. aastast. Oleme pühendunud Eesti toidu- ja joogisektori ning elustiili arendamise edendamisele Eestis ning Silverspoon gala korraldamisele. Meie eesmärk on olla pikaajaline jätkusuutlik ühing, tuua kasu, toetada ning tunnustada Eesti gastronoomia sektorit.

Konkursi hindamist korraldav PwC aitab organisatsioonidel ja üksikisikutel luua väärtust olulistes valdkondades. PwC ettevõtete võrgustiku 157 riigi enam kui 207 000 töötajat, neist ligi 150 Eestis, on pühendunud kvaliteetsete lahenduste pakkumisele audiitorteenuste ning maksu-, juriidiliste ja ärikonsultatsioonide alal. PwC on ka tunnustatud teenusepakkuja erinevate auhinnažüriide ja hääletuste infoturbe tagamisel – näiteks juba üle 80 aasta oleme ainsagi infolekketa viinud läbi Oscari auhindade hääletusi Ameerika Filmiakadeemia tellimusel.


Lisainfo:

Kristel Pentus

Silverspoon Tegevjuht

 

Värsked uudised